CSR Romania

29 aprilie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Articole & Analize

Articole

Strălucirea de nesuportat a apariţiei

Email Imprimare PDF

pierluigi_orati_2CSR, sustenabilitate, mediu, verde, etic, social, dialog, cooperarea, implicare, angajament. Dacă e să căutăm nişte „etichete” în legătură cu această tematică, aceste ar fi unele dintre cuvintele cheie, asta până când următorul „inovator” va găsi şi/sau inventa un alt cuvânt „cool” care să ofere corporaţiilor o scuză pentru modul în par să fie sustenabile, când de fapt se comportă exact la fel.

Citeşte mai mult...

Marea diferenţă dintre eficienţa energetică şi sustenabilitate

Email Imprimare PDF

seth_scottAstăzi, sustenabilitatea constă în 99% din cazuri în reduceri ale costurilor şi în 1% în reducerea impactului asupra mediului. Acest 1% are cu adevărat valoare de PR. Este stimulentul care ajută practicienii sustenabilităţii să menţină ritmul susţinut.

Citeşte mai mult...

Comunicarea internaţională a CSR-ului

Email Imprimare PDF

thomas_osburgDacă acum câţiva ani activităţile de CSR erau comunicate relativ ezitant în Germania şi pentru multe companii era încă valabil dictonul tradiţional “mai mult fond decât formă”, aspectele de CSR au devenit între timp parte activă a comunicării corporatiste, la fel ca şi în SUA. Încet, dar sigur, companiile globale încep să conştientizeze importanţa şi beneficiile integrării aşteptărilor grupurilor co-interesate în strategia lor globală de business.

Citeşte mai mult...

Pe partea însorită a străzii

Email Imprimare PDF

pierluigi_orati_2Vestea pe care o am pentru voi este una care ar trebui să genereze ceva mai multă bucurie decât o victorie în finala celui mai recent campionat mondial de fotbal, însă după cum spune un vechi proverb latin - mala tempora currunt - vremurile pe care le trăim nu ne dau mereu o estimare corectă asupra a ceea ce se întâmplă în jurul nostru.

Citeşte mai mult...

Voga ecologiei şi practicile de "greenwashing" transformate într-o atitudine mai sinceră, etică şi lipsită de lăcomie

Email Imprimare PDF

pierluigi_orati_2Poate că nu toată lumea este conştientă de faptul că în ultima vreme în Nigeria apa potabilă şi peştele comestibil sunt din ce în ce mai greu de găsit  din cauza faptului că în această ţară s-au produs deversări de petrol atât în zona de coastă, cât şi la sol, similare celor comise recent de BP în Golful Mexic.

Citeşte mai mult...

E timpul unei analize atente: CSR în vremuri de recesiune

Email Imprimare PDF

pierluigi_oratiÎncotro se îndreaptă CSR-ul? Fără a se preocupa doar de aspectele de mediu şi în special în vremuri de recesiune, poate CSR-ul să reprezinte un avantaj competitiv pentru corporaţii, companii multinaţionale sau IMM-uri? Putem începe de la cel mai clar exemplu pe care îl avem în momentul de faţă : BP şi-a schimbat culoarea logo-ului într-un verde mult mai fermecător şi chiar numele său a devenit Beyond Petroleum, în loc de British Petroleum.

Citeşte mai mult...

Idei în CSR: Trei exemple de competenţe valorificate

Email Imprimare PDF

stakeholder_engagementIdeea conform căreia obligaţiile unei companii sunt mai ample decât maximizarea beneficiilor adună din ce în ce mai mulţi adepţi zilele acestea. Aşa cum spune şi conceptul, o afacere sau o companie este în egală măsură şi un cetăţean social şi are responsabilitatea a de contribui la o societate justă şi durabilă.

Citeşte mai mult...

Twitter, transparenţă şi CSR

Email Imprimare PDF

twittericonTwitter şi alte social media au creat o nouă paradigmă în ceea ce priveşte comunicarea, modul de reacţie şi responsabilitatea companiilor. Aceste instrumente au capacitatea de a arăta împăratului hainele companiilor şi asta şi fac. Asumarea unui rol de lider autentic în domeniul responsabilităţii sociale a companiilor şi sustenabilităţii poate direcţiona şi proteja companiile împotriva ravagiilor create de aceste noi paradigme de comunicare. De fapt, ele chiar pot deveni instrumente care să asigure succesului organizaţiei.

Citeşte mai mult...

10 tendinţe referitoare la climă care vor marca afacerile în 2010

Email Imprimare PDF
ryan_schuchardAnul 2010 a început, dar există în continuare un păienjeniş de întrebări cu privire la măsurile ce gravitează în jurul schimbărilor climatice: vor fi dezvoltate acordurile politice de la Copenhaga în cadrul viitoarei întâlniri „COP”? Se va ajunge oare la ţinte şi reguli detaliate? Vor deveni aceste ţinte obligatorii?
Citeşte mai mult...

Responsabilitatea socială corporatistă - angajament sau sugrumare?

Email Imprimare PDF
sandra_macleodNenumărate cercetări efectuate în ultimul deceniu subliniază importanţa comportamentului corporatist responsabil şi durabil. Sandra Macleod pune constatările în context şi cântăreşte însemnătatea acestora pentru viitorul apropiat. Conferinţa anuală a Şcolii de Economie din Helsinki a ales un moment optim pentru a ridica câteva întrebări cu privire la seriozitatea cu care organizaţiile sunt dedicate celor două mantre ale managementului modern: responsabilitatea socială corporatistă şi dezvoltarea durabilă.
Citeşte mai mult...

Cum comunică BMW programele de responsabilitate socială

Email Imprimare PDF
maximilian_schoeberlJocurile Olimpice din vara lui 1972: Două automobile electrice marca BMW însoţesc participanţii la maraton şi la marş. Rezonanţă din partea publicului nu a existat. Scenariu asemănător la Târgul Internaţional de Automobile 1991: BMW îşi prezintă automobilul electric E1. De data aceasta specialiştii sunt încântaţi. Publicul ia notă de acest autovehicul inovator, numai în trecere. Din ce cauză suntem remarcaţi doar în aşa mică măsură? Nu am comunicat cum se cuvine? Sau nu este încă timpul autovehiculelor electrice?
Citeşte mai mult...

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Banner