CSR Romania

30 martie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Articole & Analize

Articole

IBM a înregistrat pentru al 17-lea an consecutiv cele mai multe brevete în SUA

Email Imprimare PDF
ibmIBM a anunţat recent înregistrarea a  4.914 de brevete în SUA în anul 2009, clasându-se pentru al 17-lea an consecutiv în topul celor mai inventive companii din lume. IBM a mai anunţat că, pentru prima dată, va pune la dispoziţie know-how-ul său în domeniul inovaţiei precum şi aplicaţii software de gestionare a portofoliului de brevete pentru clienţii care doresc să-şi sporească abilităţile de gestionare a proprietăţii intelectuale pentru a-şi susţine strategiile de dezvoltare bazate pe inovaţie.
Citeşte mai mult...

Etica în afaceri nu este un lux: Despre implicarea socială a IMM-urilor

Email Imprimare PDF
csr_immEtică în afaceri înseamnă a introduce în deciziile de zi cu zi şi în strategiile de management şi alte norme decât cele impuse de lege. O companie este responsabilă social în măsura în care ţine seama nu doar de interesele acţionarilor ci de interesele tuturor grupurilor afectate de activitatea ei. Ca atare, etica în afaceri este un cost. Etica în afaceri presupune a abate nişte resurse de la traseul impus de calculul strict al eficienţei economice. Etica în afaceri costă: bani, resurse umane şi de timp, expertiză, oportunităţi, precum investiţii sau dezvoltare. Mai mult, etica în afaceri şi forma ei cea mai vizibilă, implicarea socială a companiilor, sunt opţiuni nedeterminate de lege. În forma clasică a filantropiei corporatiste, în forma reglementată a donaţiei şi sponsorizării ori în forma modernă a programelor de responsabilitate socială corporatistă (RSC) integrate în strategiile de management, implicarea socială a companiilor a fost multă vreme percepută drept un cost mai mult sau mai puţin necesar, un lux al marilor corporaţii.
Citeşte mai mult...

Raportarea socială: între transparenţă şi birocraţie etică

Email Imprimare PDF
thomas_loewDoi experţi germani în domeniul responsabilităţii sociale corporatiste explică importanţa transparenţei în practicile de raportare socială.
Citeşte mai mult...

Cum promovăm programele de responsabilitate corporatistă

Email Imprimare PDF

nigel_middlemissÎncepând cu 2000, responsabilitatea socială corporatistă (CSR) a devenit unul din subiectele fierbinţi în domeniul afacerilor. Interesul tot mai mare al companiilor faţă de acest domeniu a determinat Echo Research să iniţieze un program de cercetare a practicilor de CSR în Europa Occidentală (Marea Britanie, Franţa, Germania, peninsula Scandinavică), America de Nord, Africa de Sud şi Estul îndepărtat (China, Japonia, Australia).

Citeşte mai mult...

Mai multe întrebări decât răspunsuri: responsabilitate corporatistă în România

Email Imprimare PDF
questionsConform definiţiei date de Comisia Europeană, pentru a fi responsabilă social o companie trebuie să integreze în acţiunile şi în strategiile ei problemele sociale şi de mediu legate de interacţiunile în care se implică.
Citeşte mai mult...

Companiile şi mediul

Email Imprimare PDF
mediu„Fiecare generaţie trebuie să facă faţă câte unei mari provocări. Anii ’60 au adus cu ei provocarea primului zbor pe lună, anii ’80 încheierea Războiului Rece. Provocarea generaţiei noastre este de a rezolva problema schimbării climatice într-un mod care să permită susţinerea economiei globale aflate în continuă dezvoltare.”
Eileen Clausen*
Citeşte mai mult...

Companiile romanesti si partenerii lor

Email Imprimare PDF
parteneri2Organizatiile care doresc să se legitimeze astăzi în mediul social în care operează trebuie să gestioneze într-o manieră strategică dialogul cu grupurile sociale partenere. Această abordare le permite să identifice aşteptările diferitilor parteneri sociali şi de afaceri, să echilibreze interesele acestora, minimizând pe termen lung riscurile care le pot afecta reputatia.
Citeşte mai mult...

Pentru o implicare sociala a companiilor

Email Imprimare PDF
klaus_schwabEste un lucru firesc astăzi ca în rândul oamenilor de afaceri să se vorbească despre responsabilitatea socială şi rolul civic al companiilor. Mulţi lideri de afaceri admit necesitatea asumării unor responsabilităţi nu doar faţă de investitori ci şi faţă de comunităţile din proximitatea companiilor şi faţă de celelalte grupuri implicate în sau afectate de activităţile acestora.
Citeşte mai mult...

Ce-ul, De ce-ul şi Cum-ul în CSR. Un proiect al Institute for Public Relations

Email Imprimare PDF

Într-un fel sau altul, toate discuţiile despre CSR se reîntorc la faimoasa, sau mai puţin faimoasa, afirmaţie a lui Milton Friedman (1970), aceea că CSR-ul este un fleac. Friedman a traversat zeci de ani de controversă, susţinând că singura responsabilitate a companiilor este aceea de a creşte profiturile:

Citeşte mai mult...

Companii si parteneri: repere

Email Imprimare PDF
parteneriNoţiunea de responsabilitate corporatistă rămâne un concept abstract dacă nu este umplută cu soluţii clare la două întrebări: faţă de cine sunt companiile responsabile şi care sunt responsabilităţile lor morale? Nu există răspunsuri unice la aceste probleme. Răspunsurile la aceste întrebări diferă de la o cultură la alta şi se schimbă odată cu evoluţia teoriilor despre companii, despre rolul lor şi impactul social al mediului de afaceri. Între controverse, o tendinţă şi-a făcut loc şi s-a impus atât în mediul academic, printre teoreticieni, cât şi în mediul de afaceri, printre manageri. În ultimele decenii, un concept, teorii etice şi modele de management oferă celor două întrebări un răspuns împărtăşit de tot mai mulţi.
Citeşte mai mult...

Capitalism creativ

Email Imprimare PDF
bill_gatesInovaţiile în tehnologie rezolvă probleme sociale esenţiale. Totuşi, de noile tehnologii se bucură îndeosebi cei care şi le pot permite şi doar acele comunităţi care au putere economică şi unde există o cerere pentru astfel de produse. Miliarde de oameni au nevoie de aceste mari invenţii ale erei computerelor. Mulţi dintre ei au însă multe nevoi de bază nesatisfăcute, astfel încât ei nu au nici un cuvânt de spus pe piaţa noilor tehnologii. Ca să le dăm şansa de a-şi schimba viaţa avem nevoie de un alt gen de inovaţie. Nu este suficientă inovaţia tehnologică, ci o inovare a mecanismelor pieţei.
Citeşte mai mult...

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Banner