CSR Romania

21 octombrie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Articole & Analize

Articole

Raportarea socială: între transparenţă şi birocraţie etică

Email Imprimare PDF
thomas_loewDoi experţi germani în domeniul responsabilităţii sociale corporatiste explică importanţa transparenţei în practicile de raportare socială.
Citeşte mai mult...

Pentru un capitalism moral: reconciliind interesul privat şi binele public

Email Imprimare PDF
stephan_youngEste posibil un capitalism moral? Poate avea morala un cuvânt de spus în afaceri? Putem, oare, suprapune virtuţile morale şi interesul personal? Dacă nu, atunci nu putem vorbi de un capitalism moral.
Citeşte mai mult...

Dialogul cu partenerii sociali, o nouă obligaţie pentru companii?

Email Imprimare PDF

sabine_braunNiciodată companiile nu s-au aflat mai aprig în vizorul mass-media şi al organizaţiilor non-profit. Politicienii acordă şi ei o atenţie tot mai mare modului în care corporaţiile îşi recompensează managerii, îşi restructurează personalul în perioadele de criză şi interacţionează cu partenerii.

 

Citeşte mai mult...

Dialogul dintre companii şi partenerii lor - Chestionar internaţional

Email Imprimare PDF

copertaparteneriUn dialog eficient cu grupurile cointeresate poate fi privit ca un compromis între infinitele aşteptări ale acestor grupuri şi resursele limitate ale companiei. Între acestea nu va exista niciodată un consens deplin. Dată fiind diversitatea intereselor pe care le reprezintă, grupurile sociale doresc să obţină cât mai mult de la companii. Companiile, la rândul lor, sunt nevoite să balanseze în permanenţă costurile şi beneficiile generate de satisfacerea aşteptărilor acestor grupuri.

Citeşte mai mult...

De la profit la aşteptările comunităţii

Email Imprimare PDF
nikos_avlonasÎntr-o epocă în care mediul se degradează pe zi ce trece, corupţia în lumea afacerilor se accentuează, iar nivelul de sărăcie creşte, sunt tot mai manifeste presiunile exercitate de către comunităţi asupra companiilor. Comunităţile pretind acestora din urmă să îşi asume anumite obligaţii sociale şi faţă de mediu, reducând impactul negativ al activităţilor economice.
Citeşte mai mult...

Cum probăm performanţele sociale şi de mediu

Email Imprimare PDF
arlo_bradyResponsabilitate ca scop în sine vs. responsabilitate ca mijloc
Într-un climat dominat de neîncredere faţă de ceilalţi, companiilor le este greu să îşi probeze performanţele sociale şi de mediu. Dacă pentru o firmă a fi responsabilă este un scop în sine, atunci pentru ea nu va fi important să şi demonstreze faptul că este responsabilă. În majoritatea cazurilor, însă, companiile văd în a fi responsabile social doar un mijloc pentru atingerea altor scopuri. Firmele sunt responsabile social tocmai pentru a fi recunoscute că "fac ceea ce trebuie". Responsabilitatea socială este considerată drept o strategie de prevenire a riscurilor şi de creare de avantaje competitive. Pentru aceste companii este foarte important să demonstreze că sunt responsabile social.
Citeşte mai mult...

GRI: transparenţă şi standardizare în raportarea socială

Email Imprimare PDF
griIniţiativa Globală de Raportare (GRI) s-a lansat în 1997, ca iniţiativă comună a organizaţiei americane  de mediu CERES şi Programului Naţiunilor Unite pentru Mediu (UNEP), cu scopul îmbunătăţirii calităţii şi eficienţei raportărilor în domeniul responsabilităţii sociale (CSR). Programul s-a bucurat de la bun început de sprijinul unui număr însemnat de companii americane şi agenţii de consultanţă în investiţii sociale, organizaţii care realizează cât de importantă este transparenţa în CSR. În 2002, GRI a devenit o instituţie independentă, cu sediul general la Amsterdam, prezentă în peste 60 de ţări şi reunind peste 20.000 de colaboratori. 
Citeşte mai mult...

Mărci, dialog, reputaţie

Email Imprimare PDF
aneta_bogdanMărcile sau brandurile reprezintă suma elementelor concrete sau de natură simbolică, verbale ori vizuale, care identifică în mod unic o companie, un produs sau un serviciu. În parte, mărcile sunt expresia valorilor şi misiunii asumate de către investitori. În parte, ele sunt creaţia managerilor şi angajaţilor, rezultatul acţiunilor lor, al modului lor de raportare la obiectivele şi standardele companiei. Brandurile ţin, în sfârşit, de percepţia publică, de raportul dintre promisiunile mesajelor corporatiste şi aşteptările publicului faţă de companii.
Citeşte mai mult...

Fundaţii corporatiste: cum îşi construiesc companiile mediul social

Email Imprimare PDF
Companiile sunt, probabil, principalul instrument de schimbare al societăţii globale în care trăim. Fiecare companie are propria sa misiune şi propriile ei valori în acord cu care investeşte şi atrage investiţii, schimbă bunuri şi servicii şi ia principalele decizii. Din păcate, economiştii ignoră evoluţia acestor companii la nivel individual. Ei observă doar tendinţele macroeconomice. Este greu de înţeles, deoarece doar 26 de ţări au un produs intern brut mai mare decât venitul anual al companiei General Motors, iar multe corporaţii sunt mai vechi şi mai influente decât multe dintre statele lumii.
David Logan, “Corporate Citizenship in the Global Age”, 1998
Citeşte mai mult...

De ce ar investi o companie în educaţie?

Email Imprimare PDF
educatieiInsidios, statul modern s-a strecurat în toate zonele trebuinţelor sociale: sănătate, asistenţă socială, utilităţi publice, ba chiar educaţie şi cultură. Sistematic şi aparent ireversibil, statul şi-a însuşit aceste domenii în aşa măsură încât e greu să ne imaginăm astăzi că ele pot funcţiona şi altfel. Pare firesc să considerăm că statul este singurul care poate administra astfel de probleme.
Citeşte mai mult...

Vecinătate

Email Imprimare PDF
evaluareAtrăgătoare şi nemaipusă la îndoială de cei mai mulţi analişti şi oameni de afaceri, teza responsabilităţii sociale corporatiste (CSR) nu este deloc comodă. Ea pretinde companiilor un gen de efort financiar şi de management îndreptat într-o nouă direcţie – nu doar către proprietari sau acţionari, ci către toate zonele pe care le pot afecta: angajaţi, parteneri de afaceri, consumatori, mediu şi comunitate. Două sunt cerinţele majore ale tip de responsabilitate: evaluarea impactului social al activităţilor firmelor şi transparenţa faţă de grupurile cointeresate. Treptat, pe pieţele occidentale se impune ideea triplei raportări, economice, sociale şi de mediu, conform căreia nu doar rezultatele economice ci şi impactul şi performanţele sociale şi de mediu trebuie evaluate şi făcute publice.
Citeşte mai mult...

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Banner