CSR Romania

20 august 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Articole & Analize Inovatie si CSR

Inovatie si CSR

Inovatie si CSR

Email Imprimare PDF
semida_durigaCSR-ul nu poate si nu trebuie sa insemne doar plantari de copaci. Asta dauneaza in primul rand companiei. Studiile de perceptie (din Romania) arata ca oamenii nu reusesc sa diferentieze intre ele proiectele de CSR ale diverselor companii. Prin urmare, beneficiul de imagine al actiunii de CSR nu poate fi cuantificat in dreptul companiei care l-a initiat. Creativitatea nu este de amorul artei. Creativitatea inseamna impact mai mare.
Citeşte mai mult...

Binele Fără Frontiere

Email Imprimare PDF
ateliere_fara_frontiereDe fecare data când îi întâlnesc mă îmbogăţesc sufleteşte. Faptele lor sunt întărirea convingerii că binele se face. Patrick şi Raluca ştiu să facă foarte multe lucruri. Sunt antreprenori sociali, adică oameni care fac bine nu numai pentru cei care au nevoie ci şi pentru cei care doresc să facă bine. Ei ştiu să vorbească cu autorităţile, cu oameni care conduc companii şi organizaţii mari, dar şi cu tineri care nu înţeleg sensul cuvintelor “casă”, “familie”, “masă”, “educaţie”. Pe câţiva dintre ei i-au adus cu ceva timp în urmă într-o hală dezafectată a uzinelor “FAUR”.
Citeşte mai mult...

Pe partea însorită a străzii

Email Imprimare PDF

pierluigi_orati_2Vestea pe care o am pentru voi este una care ar trebui să genereze ceva mai multă bucurie decât o victorie în finala celui mai recent campionat mondial de fotbal, însă după cum spune un vechi proverb latin - mala tempora currunt - vremurile pe care le trăim nu ne dau mereu o estimare corectă asupra a ceea ce se întâmplă în jurul nostru.

Citeşte mai mult...

Idei în CSR: Trei exemple de competenţe valorificate

Email Imprimare PDF

stakeholder_engagementIdeea conform căreia obligaţiile unei companii sunt mai ample decât maximizarea beneficiilor adună din ce în ce mai mulţi adepţi zilele acestea. Aşa cum spune şi conceptul, o afacere sau o companie este în egală măsură şi un cetăţean social şi are responsabilitatea a de contribui la o societate justă şi durabilă.

Citeşte mai mult...

Cum comunică BMW programele de responsabilitate socială

Email Imprimare PDF
maximilian_schoeberlJocurile Olimpice din vara lui 1972: Două automobile electrice marca BMW însoţesc participanţii la maraton şi la marş. Rezonanţă din partea publicului nu a existat. Scenariu asemănător la Târgul Internaţional de Automobile 1991: BMW îşi prezintă automobilul electric E1. De data aceasta specialiştii sunt încântaţi. Publicul ia notă de acest autovehicul inovator, numai în trecere. Din ce cauză suntem remarcaţi doar în aşa mică măsură? Nu am comunicat cum se cuvine? Sau nu este încă timpul autovehiculelor electrice?
Citeşte mai mult...

IBM a înregistrat pentru al 17-lea an consecutiv cele mai multe brevete în SUA

Email Imprimare PDF
ibmIBM a anunţat recent înregistrarea a  4.914 de brevete în SUA în anul 2009, clasându-se pentru al 17-lea an consecutiv în topul celor mai inventive companii din lume. IBM a mai anunţat că, pentru prima dată, va pune la dispoziţie know-how-ul său în domeniul inovaţiei precum şi aplicaţii software de gestionare a portofoliului de brevete pentru clienţii care doresc să-şi sporească abilităţile de gestionare a proprietăţii intelectuale pentru a-şi susţine strategiile de dezvoltare bazate pe inovaţie.
Citeşte mai mult...

Capitalism creativ

Email Imprimare PDF
bill_gatesInovaţiile în tehnologie rezolvă probleme sociale esenţiale. Totuşi, de noile tehnologii se bucură îndeosebi cei care şi le pot permite şi doar acele comunităţi care au putere economică şi unde există o cerere pentru astfel de produse. Miliarde de oameni au nevoie de aceste mari invenţii ale erei computerelor. Mulţi dintre ei au însă multe nevoi de bază nesatisfăcute, astfel încât ei nu au nici un cuvânt de spus pe piaţa noilor tehnologii. Ca să le dăm şansa de a-şi schimba viaţa avem nevoie de un alt gen de inovaţie. Nu este suficientă inovaţia tehnologică, ci o inovare a mecanismelor pieţei.
Citeşte mai mult...

Misionarism corporatist şi responsabilitate socială: Bill Gates despre dimensiunea etică a Vista

Email Imprimare PDF
vistaCei mai mulţi dintre cei a căror voce nu se aude în dezbaterile despre globalizare ... consideră că aceasta duce inevitabil la crearea de corporaţii gigant care îşi asumă puteri ale guvernelor iar apoi îşi folosesc aceste puteri mai degrabă în propriul lor beneficiu decât pentru binele public. Noi credem că globalizarea poate duce la tot ceea ce capitalismul trebuie să dea mai bun: inovaţie, progres tehnologic, creşterea calităţii vieţii şi egalitatea şanselor, adică, acelaşi acces la beneficiile oferite de societate şi aceeaşi protecţie în faţa neajunsurilor ei. Mediul de afaceri va fi acela care va deschide calea către o nouă ordine general agreată, către un set de standarde general acceptate în ceea ce priveşte drepturile omului, condiţiile de muncă, mediul, problema corupţiei şi dezvoltarea economică. (Donna J. Wood ş.a., Global Business Citizenship, M. E. Sharpe, Inc., 2006)
Citeşte mai mult...
Banner