CSR Romania

15 decembrie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Interviuri Experti internationali Rob Challis: În 5 ani, CSR-ul va fi o disciplină axată pe riscuri

Rob Challis: În 5 ani, CSR-ul va fi o disciplină axată pe riscuri

Email Imprimare PDF

rob_challisÎn România, CSR-ul face parte de obicei din departamentul de PR şi doar câteva companii au un specialist în CSR. Cum comentaţi această situaţie?

Pentru a fi eficientă, responsabilitatea corporatistă trebuie analizata alături de cele mai importante riscuri nefinanciare suportate de o companie, care, în cazul în care s-ar materializa, ar avea un impact financiar advers asupra afacerii.
Înţelegerea şi reducerea acestor riscuri reprezintă cheia sustenabilităţii pe termen lung a afacerii.
Din acest motiv responsabilitatea corporatistă este un aspect strategic, care ar trebui subordonat directorului executiv sau unei funcţii cu o orientare mai mare asupra pieţei, care interacţionează cu departamentele cheie, precum Managementul riscului,Vânzări şi HR.

Acestea fiind spuse, dacă echipa de comunicare monitorizează şi administrează într-un mod cuantificabil riscul reputaţional şi brand-ul, acesta ar fi un argument în favoarea subordonării departamentului de responsabilitate corporatistă diviziei de Comunicare.

Dovada sustenabilităţii (adică existenţa pe termen lung) este un domeniu de interes pentru persoanele cheie interesate în activitatea companiei, precum angajaţii, acţionarii şi clienţii. Obiectivul exact al responsabilităţii sociale va depinde de tipul de activitate; o companie de servicii se va concentra pe oameni şi abilitatea sa de a atrage şi de a păstra angajaţii cei mai buni.

PR pentru CSR? Cât de mult ar trebui să investească o companie în promovarea programelor sale CSR?
Responsabilitatea corporatistă este o investiţie. Deci, ce preţ pune o companie pe reputaţia sa?
Mai simplu, o companie trebuie să ia în considerare riscurile pe care responsabilitatea corporatistă trebuie să le reducă şi apoi să aloce bugetul pentru programele dedicate atingerii acestui obiectiv.

 

După părerea dumneavoastră, care este rolul jurnalismului social într-o societate, rolul jurnaliştilor care sprijină în mod voluntar campaniile de CSR?
De a sublinia relevanţa strategică a responsabilităţii corporatiste în scopul susţinerii reputaţiei şi promovării sustenbailităţii prin intermediul unui comportament corporatist adecvat şi a spiritului civic şi de a transmite acest mesaj prin evidenţierea publică a exemplelor de bună practică.


În România se pare că există o anumită diferenţă între modul în care companiile şi organizaţiile non-guvernamentale percep CSR-ul. Care este situaţia în Marea Britanie?
La fel ca în România. ONG-urile îl consideră  o putere pentru binele societăţii şi pierd din vedere aspectul fundamental, faptul că acest lucru nu este suficient pentru a susţine costul responsabilităţii corporatiste.  Cheia este realizarea unei compatibilităţi între binele social, profit şi reputaţie, astfel ca ONG-ul / societatea sa reprezinte un rezultat, nu un motor.

Ce companii admiraţi din punct de vedere al programelor de CSR şi de ce?
Marks and Spencer, deoarece reprezintă un model de disciplină strategică şi de succes calculat.
Man Group plc, deoarece au implementat o strategie de sustenabilitate eficientă, pe care o comunică foarte bine pe site-ul lor şi în Rapoartele Anuale.

Cum credeţi că va arăta CSR peste 5 ani, de exemplu? Care vor fi tendinţele?
Într-o mare măsură va fi o disciplină axată pe riscuri, care estimează valoarea financiară reală a reputaţiei.
Cred că acest lucru va fi determinat de pieţele de capital şi alţi acţionari pe piaţă, în încercarea lor de a face diferenţa dintre companiile sustenabile şi cele nesustenabile.
Noi am observat deja această tendinţă după recesiune în Europa de Vest şi în SUA.


Rob Challis, Preşedinte internaţional Responsabilitate Corporatistă, Man Group plc.

În noiembrie 2006 Rob a fost invitat de Consiliul Man Group să ocupe funcţia de of   Global Head of Corporate Responsibility, subordonat preşedintelui grupului.  Desemnarea sa a fost urmarea unei cariere îndelungate, în care a deţinut mai multe funcţii de conducere în cadrul unor instituţii financiare de renume în domeniul internaţional bancar şi financiar.   

Rob este co-finanţatorul Quadrant Risk Management (International) Ltd, înfiinţată în urmă cu 17 ani.  Deţine o experienţă vastă în cadrul mai multor instituţii importante financiare şi de reglementare şi este un expert de renume pe plan internaţional în domeniul planificării strategice şi comerciale, guvernanţă corporatistă, conformitate, schimbări climatice, evaluarea şi previziunea riscurilor şi integrarea acestor discipline în cadrul instituţiilor financiare internaţionale.  

Este un specialist foarte respectat în domeniul programelor de instruire cu privire la managementul riscului. În ultimii 17 ani, o mare parte din activitatea sa s-a concentrat pe dezvoltarea metodologiilor de transfer al cunoştinţelor speciale şi dezvoltarea structurilor de management al riscurilor din cadrul companiilor.

Înainte de a fi invitat să facă parte din echipa Man, Rob a condus şi a contribuit în cadrul Quadrant, în ultimii 4 ani, la dezvoltarea managementului global al riscurilor al Man Group plc..

În prezent, Rob este preşedintele Tangent Synergy Ltd, o firmă de nişă ce oferă servicii de consultanţă cu privire la Responsabilitatea Corporatistă şi la Managementul Riscurilor. Printre clienţii săi se numără numeroase companii internaţionale, instituţii de binefacere şi organizaţii non-profit.

Rob a susţinut o serie largă de discursuri publice cu privire la aspecte legate de responsabilitatea corporatistă, fiind şi administratorul şi directorul fundaţiei caritabile de mediu Global Action Plan şi oferind servicii de consultanţă unui număr mare de fundaţii caritabile medicale.  

Profil personal: http://uk.linkedin.com/in/robchallis
Interviu realizat de Rebeca Pop, Iulie 2010. Copyright CSR Romania
Rob Challis
Banner