CSR Romania

22 iulie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News S-a lansat competiţia European CSR Award

S-a lansat competiţia European CSR Award

Email Imprimare PDF
logo_csrawardsBucureşti & Bruxelles, 3 Decembrie 2012: 2013 va fi primul an în care Europa va celebra excelenţa în domeniul CSR printr-o schemă pan-europeană de premii, un program finanţat de Uniunea Europeană care doreşte să confere o mai bună vizibilitate bunelor practici europene în domeniul responsabilităţii sociale corporatiste.

Coordonat de prestigioasele organizaţii CSR Europe şi Business in the Community (BITC), programul va fi implementat în Europa de un consorţiu format din 29 de organizaţii naţionale de CSR. În Romania, competiţia este organizată de Forum for International Communications, prin programul CSR România.

"Noua schemă de premii aduce în prim plan cele mai bune practici de responsabilitate socială corporatistă din Europa care dezvoltă parteneriate durabile cu grupuri co-interesate diverse, oferind o mai mare vizibilitate campionilor ascunşi, în special IMM-urilor. Consider că responsabilitatea socială este soluţia pentru o Europă competitivă, inovatoare şi incluzivă din punct de vedere social", a declarat Antonio Tajani, Vicepreşedintele Comisiei Europene.

European CSR Award se va concentra în mod particular pe parteneriate de succes dintre companii şi stakeholderii non-profit. Acesta este un concept inovator în peisajul premiilor europene de CSR care vizează în mod tradiţional proiecte de CSR iniţiate şi realizate in-house.

"Ne bucurăm să fim partenerii acestui proiect încă de la prima ediţie. Pentru dezvoltarea unui mediu economic stabil este important ca tot mai multe companii să construiască parteneriate solide cu stakeholderii şi să promoveze dezvoltarea sustenabilă. Prin susţinerea European CSR Award Scheme dorim să contribuim la recunoaşterea şi promovarea parteneriatelor comunitare din întreaga Europă", a declarat Corina Vasile, Director al Direcţiei de Comunicare şi Relaţii Publice, Raiffeisen Bank Romania.


Competiţia pune accent pe inovaţie, leadership şi parteneriat, detaşându-se astfel de alte proiecte existente în Europa care recunosc excelenţa  în practicile de responsabilitate socială corporatistă.

European CSR Award oferă aplicanţilor o oportunitate unică de a celebra instituţia parteneriatului atât la nivel naţional, cât şi european. Independent de mărimea afacerii pe care o reprezentaţi – companie mare sau IMM – juriul competiţiei va aprecia proiectele care se detaşează prin inovaţie, leadership şi care reuşesc să dezvolte relaţii consistente şi durabile de parteneriat cu cel puţin un stakeholder din afara sferei de afeceri.

"Compania Avon este onorată să susţină programul European CSR Award 2013 şi iniţiativele româneşti  de responsabilitate socială, contribuind astfel la dezvoltarea acestui sector în România. Excelenţa nu este o întâmplare, de aceea proiectele care au contribuit la susţinerea CSR-ului românesc trebuie recunoscute şi apreciate la scenă deschisă. Avon este o companie care investeşte în proiecte de responsabilitate socială, acestea fiind o componentă importantă a misiunii noastre, şi ne bucurăm să ştim că astăzi nu mai vorbim despre CSR ca fiind o raritate ci ca fiind o practică necesară.", a declarat Raluca Kişescu, Director de Marketing Avon România şi Moldova.


"Discuţiile şi conlucrarea cu părţile interesate, pentru a găsi soluţii la nevoile generale ale societăţii şi specifice ale comunităţilor fac parte din principiile şi acţiunile noastre în dezvoltarea durabilă. De aceea e foarte natural să susţinem European CSR Award Scheme, o competiţie care promovează aceste principii şi încurajează companiile şi părţile interesate să colaboreze în găsirea de soluţii inovatoare în beneficiul societăţii", a adăugat Diana Klusch, Corporate Affairs Director, Ursus Breweries.


Aplicanţii sunt aşteptaţi să-şi înscrie proiectele de parteneriat în 2 categorii de concurs:
1- companii mici şi mijlocii (IMM) şi 2-companii mari.

Procesul de jurizare se desfăşoară în perioada 1 Martie – 15 Aprilie 2013 pe baza criteriilor de performanţă ale organizaţiei britanice Business in the Community (BITC).

Jurizarea competiţiei locale este asigurată de reprezentanţi ai unor companii cu expertiză vastă în derularea proiectelor de CSR, de reprezentanţi ai unor organizaţii non-guvernamentale care dezvoltă parteneriate durabile cu parteneri de business, precum şi de consultanţi independenţi, cercetători şi reprezentanţi ai organizaţiilor internaţionale de profil.

Vor fi apreciate proiectele inovatoare, durabile şi replicabile, cu impact cuantificabil pentru business şi societate.

Finaliştii vor fi anunţaţi în cadrul unui eveniment festiv ce va avea loc la Bucureşti, în aprilie 2013, şi vor fi invitaţi să participe la European CSR Award Ceremony, eveniment organizat de Comisia Europeană la Bruxelles, în iunie 2013.   

Înscrierile la European CSR Award sunt gratuite. Termenul limită până la care se pot face înscrieri în competiţie este 1 Martie 2013.

Pentru înscrieri în competiţia naţională accesaţi www.csr-romania.ro/european-csr-awards.html. Pentru detalii generale accesaţi www.europeancsrawards.eu  

Flyer-ul European CSR Award, versiunea română, poate fi descărcat aici.

European CSR Award este sprijinit în România de companiile Raiffeisen Bank, AVON şi Ursus Breweries, şi de partenerii media: Hotnews, Wall-Street, IQADS, Smark şi PR Romania.

***

Despre CSR Europe
CSR Europe este cea mai importantă reţea europeană de afaceri în domeniul responsabilităţii sociale corporatiste, cu peste 100 de membri, 74 de corporaţii multinaţionale şi 31 de organizaţii naţionale partenere. Organizaţia a fost fondată în 1995 de către cunsocuţi lideri europeni din mediul de afaceri ca răspuns la apelul Preşedintelui Comisiei Europene Jacques Delors. Organizaţia a crescut şi a devenit o reţea inspiraţională de oameni de afaceri care lucrează pentru a promova conceptul de CSR la nivel european şi global.  www.csreurope.org

Despre Business in the Community
Înfiinţată în 1982, Business in the Community (BITC) este o organizaţie britanică cu un număr de membri în continuă creştere însumând 830 de companii din întreaga lume, o reţea de alte 10.700 de companii şi o reţea de parteneri globali CSR360 compusă din peste 120 de parteneri în peste 60 de ţări. Misiunea organizaţiei este a promova afacerile responsabile, oferind suport practic companiilor şi organizaţiilor partenere în adoptarea şi integrarea bunelor practici de CSR în strategiile de business www.bitc.org.uk

Despre CSR Romania
CSR Romania este un proiect al Forum for International Communications, fundaţie care organizează din 2003 competiţia Romanian PR Award, impusă drept cel mai important eveniment de recunoaştere a excelenţei în domeniul comunicării de afaceri din România.  
CSR Romania îşi propune să fie un organism profesional şi o voce de încredere în societate pentru promovarea  practicilor de business care asigură dezvoltarea durabilă. Misiunea organizaţiei este de a acţiona cu integritate şi onestitate pentru a facilita şi recunoaşte oamenii şi companiile care fac bine. www.csr-romania.ro


Contact:
Dana Oancea
Project Manager
CSR Romania
Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
http://www.csr-romania.ro/european-csr-awards.html