CSR Romania

29 mai 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News Sistemul Coca-Cola România câştigă Golden Award for Excellence la European CSR Award, ediţia locală

Sistemul Coca-Cola România câştigă Golden Award for Excellence la European CSR Award, ediţia locală

Email Imprimare PDF
logo csr awards_finalSistemul Coca-Cola România este desemnat câştigătorul pentru ţara noastră a European CSR Award, categoria Companii Mari, primind Golden Award în cadrul prestigioasei competiţii pan-europene, pentru proiectul „Adoptă un râu de la izvoare până la vărsare”. European CSR Award se desfăşoară simultan în 29 de ţări şi este coordonată de CSR Europe, în competiţia la nivel naţional înscriindu-se 28 de proiecte la această categorie, evaluate de un juriu internaţional.

„Adoptă un râu de la izvoare până la vărsare” este platforma de CSR dezvoltată de Sistemul Coca-Cola România începând cu anul 2008, cu scopul de a proteja resursele de apă în zone-cheie, ca prioritate strategică pentru companie. Platforma se focusează pe 3 mari direcţii - cea educaţională, cea practică şi de advocacy - propunând şi implementând, timp de 5 ani, soluţii fezabile pentru probleme locale de mediu, identificate pe cursul râului Siret, de la izvoare (zona Vatra Dornei – zonă strategică pentru operaţiunile Sistemului) şi până la vărsare, în zona Deltei Dunării.

„Ne-am scris povestea de responsabilitate în jurul apei, ca prioritate strategică pentru Sistemul   Coca-Cola România, pornind din Vatra Dornei, acolo unde ne îmbuteliem apele minerale. Împreună cu partenerii noştri-cheie - ONG-urile locale şi naţionale - am curăţat albii de râu, am împădurit, am susţinut comunităţile locale, dar mai ales am educat, am vorbit răspicat despre voluntariat şi am creat adevărate nuclee de societate civilă, care să acţioneze pe termen lung. Rezultatele foarte bune s-au datorat, credem noi, unei viziuni strategice, parteneriatelor de lungă durată, consistenţei în acţiuni şi în comunicare, şi, nu în ultimul rând, dedicării. Suntem foarte mândri de premiul obţinut, întrucât el este o reconfirmare a crezului nostru, şi anume acela că viitorul aparţine proiectelor sustenabile, cu impact direct asupra comunităţilor în care companiile îşi desfăşoară activitatea.”, a declarat Mugurel Rădulescu, Public Affairs and Communications Manager, Coca-Cola HBC România şi Republica Moldova.

Încă de la început, proiectul s-a bucurat de suportul unor parteneri strategici, atât ONG-uri locale – Tăşuleasa Social, organizaţie care acţionează în zona Vatra Dornei, cât şi naţionale – Salvaţi Dunărea şi Delta (SDD) sau MaiMultVerde (MMV). Având suportul Sistemului Coca-Cola România, împreună au dezvoltat numeroase proiecte de mediu cu impact pe termen scurt, dar mai ales mediu şi lung: de la acţiuni de curăţare a râurilor, plantări sau colectare selectivă a deşeurilor de ambalaje, la donaţii în produse, educarea şi implicarea pe termen lung a comunităţilor locale sau proiecte de lobby care au condus la schimbări legislative în probleme legate de Delta Dunării.

„Parteneriatul cu Coca-Cola a însemnat pentru Tăşuleasa Social, în cei 5 ani de desfăşurare a proiectului, foarte multe acţiuni frumoase în zona Vatra Dornei şi rezultate cu care ne mândrim. Am împădurit, am curăţat râuri, am educat, am construit chiar şi o pădure – Pădurea Pedagogică, de care beneficiază anual mii de copii. Suntem mândri de premiul obţinut de Coca-Cola, este, pentru noi, încă o confirmare a unei colaborări frumoase, pe termen lung.”, a declarat Alin Uhlmann Uşeriu, Preşedinte Tăşuleasa Social

Procesul de jurizare a competiţiei s-a desfăşurat în perioada 1 Martie – 20 Aprilie 2013, pe baza criteriilor de performanţă ale organizaţiei britanice Business in the Community (BITC). Conform acestor criterii, au fost punctate proiectele care se detaşează prin inovaţie, leadership şi care reuşesc să dezvolte relaţii consistente şi durabile de parteneriat cu cel puţin un stakeholder din afara sferei de afaceri.

Referitor la desemnarea marelui câştigător, juriul competiţiei a apreciat că: „Programul este un exemplu de bună-practică, ce a răspuns, într-o manieră inovatoare, nevoii strategice a companiei de a proteja resursele de apă,  pe de o parte, şi nevoilor comunităţilor în mijlocul cărora compania îşi desfăşoară activitatea, pe de altă parte. Implicarea impresionantă de resurse umane şi financiare, alături de comunicarea susţinută cu stakeholderii şi evaluarea constantă, pe parcursul programului dezvoltat de Sistemul Coca-Cola România – iată un model de planificare, implementare şi evaluare a unui program de CSR.”


Despre CSR Europe

CSR Europe este cea mai importantă reţea europeană de afaceri în domeniul responsabilităţii sociale corporatiste, cu peste 100 de membri, 74 de corporaţii multinaţionale şi 31 de organizaţii naţionale partenere. Organizaţia a fost fondată în 1995 de către cunoscuţi lideri europeni din mediul de afaceri ca răspuns la apelul Preşedintelui Comisiei Europene Jacques Delors. Organizaţia a crescut şi a devenit o reţea inspiraţională de oameni de afaceri care lucrează pentru a promova conceptul de CSR la nivel european şi global.  www.csreurope.org

Despre Business in the Community
Înfiinţată în 1982, Business in the Community (BITC) este o organizaţie britanică cu un număr de membri în continuă creştere însumând 830 de companii din întreaga lume, o reţea de alte 10.700 de companii şi o reţea de parteneri globali CSR360 compusă din peste 120 de parteneri în peste 60 de ţări. Misiunea organizaţiei este a promova afacerile responsabile, oferind suport practic companiilor şi organizaţiilor partenere în adoptarea şi integrarea bunelor practici de CSR în strategiile de business www.bitc.org.uk

Despre CSR Romania
CSR Romania este un proiect al Forum for International Communications, fundaţie care organizează din 2003 competiţia Romanian PR Award, impusă drept cel mai important eveniment de recunoaştere a excelenţei în domeniul comunicării de afaceri din România.  
CSR Romania îşi propune să fie un organism profesional şi o voce de încredere în societate pentru promovarea  practicilor de business care asigură dezvoltarea durabilă. Misiunea organizaţiei este de a acţiona cu integritate şi onestitate pentru a facilita şi recunoaşte oamenii şi companiile care fac bine. www.csr-romania.ro

Despre Sistemul Coca-Cola
Coca-Cola este cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume, oferind consumatorilor din întreaga lume peste 500 de mărci de băuturi răcoritoare.
Alături de Coca-Cola, recunoscută ca fiind cea mai valoroasă marcă din lume, compania comercializează o gamă variată de produse ce include băuturi răcoritoare carbogazoase, băuturi răcoritoare cu conţinut caloric scăzut, ape minerale, sucuri de fructe, nectaruri, ceaiuri ready-to-drink, băuturi energizante, cafea ready-to-drink etc. Având cea mai mare reţea de distribuţie din lume, Coca-Cola este prezentă în peste 200 de ţări, consumul produselor companiei depăşind 1.8 miliarde de porţii pe zi.
Având în vedere angajamentul său de dezvoltare a unor comunităţi durabile, Sistemul Coca-Cola se concentrează pe iniţiative care contribuie la protejarea mediului înconjurător şi conservarea resurselor, încurajarea unui stil de viaţă activ şi echilibrat, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajaţi şi promovarea dezvoltării economice a comunităţilor unde îşi desfăşoară activitatea.
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său Coca-Cola Hellenic (CCH) România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.
Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.thecoca-colacompany.com sau să ne urmăriţi pe twitter la adresa twitter.com/CocaColaCo.