CSR Romania

16 decembrie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News Comunicate de presa Ursus Breweries anunţă rezultatele primului raport de automonitorizare SABMiller Europa referitor la prezenţa mesajelor de consum responsabil pe ambalaje şi în comunicarea comercială

Ursus Breweries anunţă rezultatele primului raport de automonitorizare SABMiller Europa referitor la prezenţa mesajelor de consum responsabil pe ambalaje şi în comunicarea comercială

Email Imprimare PDF
92,3% dintre comunicările comerciale ale Ursus Breweries România conţin mesaje de consum responsabil în conformitate cu standardele impuse de SABMiller, iar 91,36% dintre produsele companiei fac trimitere către mesaje care atenţionează consumatorul în privinţa consumului iresponsabil de alcool. Datele provin dintr-un raport de automonitorizare a SABMiller Europa, care analizează prezenţa mesajelor de consum responsabil pe ambalaje şi în reclamele companiilor din grup.

SABMiller, fondator al Forumului European pentru Alcool şi Sănătate, şi-a luat voluntar angajamentul de a promova un comportament responsabil legat de consumul de alcool. Descurajarea consumului iresponsabil este prima dintre cele zece priorităţi de dezvoltare durabilă ale companiei. Ursus Breweries, ca parte a procesului de autoreglementare, a dezvoltat o politică de comunicare comercială prin care se obligă ca pe eticheta fiecărui produs sau în fiecare comunicare să se regăsească mesaje ce promovează comportamentul responsabil.

Pentru a descuraja consumul iresponsabil, Ursus Breweries desfăşoară şi programul ”Află-ţi echilibrul! – www.desprealcool.ro”, un program care încurajează oamenii să ia decizii informate despre alcool. În cadrul programului au avut loc discuţii cu părinţii din comunităţile rurale despre consumul de alcool în rândul minorilor şi au fost organizate primele training-uri cu barmani din România care adresează problema consumului excesiv de alcool în baruri. De asemenea, www.desprealcool.ro a devenit un portal care oferă informaţii echilibrate şi relevante despre consumul de alcool.   

Ursus Breweries este primul producător de bere din România care monitorizează şi face publice rezultatele privind modul în care comunică responsabil. Raportul arată că 67% dintre români au declarat că au observat mesajele de consum responsabil în reclamele brandurilor din portofoliul Ursus Breweries, iar 62% dintre cei care au răspuns au fost conştienţi de prezenţa lor pe ambalajele produselor.    

”Prin mesajele de consum responsabil de pe ambalaje şi din reclame ne-am luat voluntar angajamentul, faţă de consumatorii noştri, de a-i încuraja să ia decizii informate privind consumul de alcool. Convingerea noastră este că berea, consumată cu moderaţie, poate aduce momente plăcute în viaţa celor mai mulţi oameni. În egală masură, credem că berea nu trebuie consumată de minori, că alcoolul şi volanul nu sunt compatibile şi că excesele trebuie evitate în orice circumstanţe. Mesajele de responsabilitate de pe ambalaje şi din reclame sunt o modalitate de a le reaminti consumatorilor acest lucru”, a declarat Diana Klusch, Corporate Affairs Director Ursus Breweries.

Raportul SABMiller Europe arată seriozitatea cu care Ursus Breweries tratează chestiunea consumului iresponsabil. În acelaşi timp, analiza a indicat modificările pe care compania ar trebui să le adopte pentru ca mesajele de responsabilitate să fie mai vizibile.

La nivel european, campaniile publicitare derulate de SABMiller au obţinut o rată de conformitate cu normele de aplicare a mesajelor de consum responsabil adoptate la nivelul grupului de 98%. În privinţa ambalajelor, 97,47% dintre produsele analizate au fost declarate conforme cu acestea. Per total, 41% dintre consumatorii intervievaţi la nivel european au declarat că au observat prezenţa mesajelor de consum responsabil şi au putut menţiona spontan cel puţin unul.

Raportul de monitorizare SABMiller Europa a fost derulat în perioada Noiembrie 2011 – Ianuarie 2012 de companiile independente Ebiquity şi KPMG, fiind studiate materiale de comunicare comercială şi produse SABMiller din Cehia, Ungaria, Italia, Olanda, Polonia, România, Slovacia, Spania (Insulele Canare) şi Marea Britanie. Pentru a studia relevanţa mesajelor de consum responsabil au fost intervievaţi 4.471 de consumatori din ţările amintite.

Întregul raport poate fi consultat pe  www.sabmiller.com.
Banner