CSR Romania

24 martie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News Comunicate de presa Ursus Breweries recunoscută pentru utilizarea eficientă a resurselor, în Green Business Index 2012

Ursus Breweries recunoscută pentru utilizarea eficientă a resurselor, în Green Business Index 2012

Email Imprimare PDF
Ursus Breweries a fost desemnată câştigătoare a secţiunii ”Utilizarea resurselor” pentru sectorul industrie/producţie, în cadrul Green Business Index 2012, proiect ce măsoară şi premiază responsabilitatea faţă de mediu a companiilor din România. În clasamentul general, Ursus Breweries este pe locul trei între companiile care au responsabile faţă de mediu. Pe lângă acest premiu, Ursus Breweries a obţinut recunoaştere şi în cadrul secţiunilor ”Managementul deşeurilor”, ”Impactul asupra mediului” şi ”Dezvoltare Sustenabilă”.

”Acţiunile noastre, de protejare a resurselor, ne ajută să avem grijă de ce este în jur şi să prezervăm mediul pentru viitor. Misiunea noastră merge dincolo de a da viaţă berii în România, printr-o bere de calitate şi o cultură a consumului responsabil. Misiunea noastră este să facem aceste lucruri gândindu-ne la viitor, avem responsabilitatea de a ne  aduce contribuţia la o dezvoltare echilibrată şi durabilă a mediului în care ne desfăşurăm activitatea”, a declarat Diana Klusch, Director Corporate Affairs Ursus Breweries. „Mulţumim Green Revolution pentru recunoaşterea acordată şi sperăm ca astfel de competiţii să încurajeze cât mai multe companii din România să se ralieze eforturilor de dezvoltare durabilă”.

Ursus Breweries, parte a grupului SABMiller PLC, unul dintre cei mai mari producători de bere din România, şi-a fixat 10 priorităţi de dezvoltare durabilă pe care să îşi bazeze eforturile şi care să îl ajute în crearea unei diferenţe pe piaţa berii. Reducerea consumului de apă, refolosirea şi reciclarea ambalajelor, zero deşeuri în activităţile companiei, reducerea amprentei de carbon şi energie sunt doar câteva dintre ele. Astfel, în urma implementării proceselor de eficienţă, acţiunile derulate în cadrul Ursus Breweries au dus la minimizarea consumului de resurse materiale şi de altă natură.

Pentru a minimiza cantităţile de apă folosite, Ursus Breweries a aplicat un management al utilizării apei. Astfel, consumul mediu lunar a scăzut cu 15-25% datorită proiectelor de investiţii şi acţiunilor operaţionale pentru reducerea consumului specific, randamemtul folosirii apei ajungând la peste 75%. Un procent de până la 50% din apa utilizată a fost recirculată, având ca scop principal răcirea echipamentelor.

Programul de investiţii pentru proiecte de eficienţă energetică implementat de companie a vizat modernizarea şi înlocuirea echipamentelor consumatoare de energie electrică. Suma investită   s-a ridicat la peste 2.000.000 lei iar cantitatea de energie economisită este de aproximativ 6.000.000 kWh. Pentru proiectele de eficienţă energetică s-au alocat peste 2,5% din cifra de afaceri, fiind investiţi aproximativ 10.000.000 lei în proiecte de reducere a consumurilor specific de apă şi energie, ce au cuprins toate ariile, de la producţie până la transport sau consum.

Proiectul Green Business Index, lansat la iniţiativa asociaţiei Green Revolution, evaluează companiile pe următoarele domenii de analiză: dezvoltare sustenabilă, impactul asupra mediului, transportul sustenabil, utilizarea resurselor, starea clădirilor, achiziţiile verzi şi managementul deşeurilor. Evaluarea se face pentru al treilea an consecutiv, pe baza unor indicatori de performanţă de mediu recunoscuţi la nivel internaţional.


Ursus Breweries, parte agrupului SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România. Mărcile Ursus Breweries sunt: URSUS, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Redd’s, Stejar şi Pilsner Urquell.
SABMiller plc este unul dintre liderii mondiali in productia de bere, cu un portofoliu ce include peste 200 mărci si aproximativ 70,000 de angajati in peste 75 de tări. Portofoliul grupului include mărci globale ca Pilsner Urquell, Peroni NastroAzzurro, Miller Genuine Draft si Grolsch, precum si marci locale importante ca Aguila (Colombia), Castle (South Africa), Miller Lite (USA), Snow (China), Victoria Bitter (Australia) si Tyskie (Poland). SABMiller are de asemenea un segment in crestere de băuturi răcoritoare si este una dintre cele mai mari companii din lume care îmbuteliază produse Coca-Cola.
Banner