CSR Romania

29 mai 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News CSR News: Tendinte & Cercetari Analiză Zelist Monitor: Petrom, Rompetrol şi BCR - principalele 3 companii asociate cu domeniul CSR în social media românească

Analiză Zelist Monitor: Petrom, Rompetrol şi BCR - principalele 3 companii asociate cu domeniul CSR în social media românească

Email Imprimare PDF

social_media_csrAm dorit să observăm care dintre principalele companii care desfăşoară acţiuni de CSR în România sunt cel mai des asociate cu acest context de către participanţii în social media. Altfel spus, care dintre marile companii care activează în domeniul responsabilităţii sociale sunt cel mai des menţionate în social media, însă cu strictă referire la acest domeniu/context. Nu facem un top al vizibilităţii companiilor sau a campaniilor desfăşurate, ci ne interesează să observăm asocierea dintre branduri şi un anumit context.

 Petrom, Rompetrol şi BCR  -  principalele 3 companii asociate cu domeniul CSR în social media

Nr Expresie Nr. aparitii in ultimul an (17 iunie 2010-16 iunie 2011)
1  Petrom 221
2  Rompetrol 155
3  BCR 154
4  Orange 114
5  Unicredit 106
6  Raiffeisen 101
7  Vodafone 71
8  BRD 59
9  Romtelecom 51
10  Unilever 49


Metodologia folosită, în câteva cuvinte:


În prima fază am întocmit o lista cu toate companiile care au desfăşurat campanii CSR în ultimii ani. Pentru această am consultat siteurile www.csr-romania.ro şi www.responsabilitatesociala.ro şi am inclus în listă 57 de companii. Pentru a identifica cei mai mari “jucatori” am consultat cifrele de afaceri publicate pentru anul 2009 pe siteul Ministerului Finanţelor Publice. În funcţie de cifra de afaceri declarată, a fost întocmit un top companiilor şi au fost selectate primele 25 dintre acestea. La sfatul expertului în CSR au mai fost introduse spre monitorizare încă 12 companii, în total fiind monitorizate 37 de companii.

Am definit contextul analizei prin următorii 3 termeni: CSR, responsabilitate socială şi program social. Toate cele 37 de companii din short-list au fost monitorizate împreună cu aceşti 3 termeni. În cazurile în care denumirea companiei este lungă, iar în comunicarea ultra - rapidă de pe Twitter s-ar fi putut folosi formele prescurtate (de exemplu: Proacter&Gamble - P&G) au fost introduse spre monitorizare atât formă lungă, cât şi cea prescurtată a brandului. În aceste cazuri, rezultatele au fost însumate la final.

Pentru fiecare brand de companie în parte, Zelist Monitor a returnat suma apariţiilor unice ale acestuia în cele 3 situaţii: folosit împreună cu termenul CSR, “responsabilitate socială”, “program social”. La final, a fost intocmit top 10 al companiilor care în ultimul an au fost cel mai des menţionate în contextul responsabilitaţii sociale, al CSR-ului si al programelor sociale. Perioada de analiză fost 17 iunie 2010 – 16 iunie 2011.



Despre Zelist Monitor
ZeList Monitor, dezvoltat de TreeWorks, reprezintă cel mai complex instrument de monitorizare social media din România, urmărind peste 63.000 de bloguri, peste 50.000 de conturi de Twitter şi 1200 de surse online media, peste 2.000 de grupuri publice Facebook, peste 15.000 de pagini publice Facebook şi cele mai importante forumuri din online-ul românesc. De curad a fost lansat în cadrul Zelist Monitor modulul Social Media Insights, ce oferă diferite informaţii de interes general, dar şi specific, despre social media din Romania pentru ca orice utilizator Zelist Monitor să ştie tot ceea ce contează în social media, să ştie cine sunt vectorii de opinie, care sunt subiectele arzătoare ale zilei, unde şi cum să plaseze eficient campaniile online pe care le pregăteşte pentru compania la care lucrează sau pentru clienţii săi.
Analiză realizată pentru CSR Romania, toate drepturile rezervate

 

Banner