CSR Romania

21 iulie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News CSR News: Tendinte & Cercetari ALDI SÜD demarează politica de CSR

ALDI SÜD demarează politica de CSR

Email Imprimare PDF

logo_aldiGrupul de firme ALDI SÜD a lansat „ALDI Corporate Responsibility Policy” prin care se declară responsabilă faţă de clienţi, angajaţi, mediu şi reţeaua de furnizori. Firma, cu peste 30. 300 de angajaţi şi cu mai mult de 1.779 de filiale în Germania de vest şi sud, a fost criticată în repetate rânduri pentru comportamentul faţă de angajaţi. „Angajaţii sunt plasati în centrul companiei”, este precizat în documentul oficial privind politica de CSR.

Un alineat scurt, de şapte rânduri din politica de CSR face mai târziu trimitere la ALDI Management System, care reglementează conducerea şi promovarea angajaţilor. Lucrul în echipă, sinceritatea, încrederea şi respectul sunt bazele cooperării. ALDI SÜD se obligă să le ofere angajaţilor săi „împlinire profesională şi dezvoltare”. Asemenea reglementări sunt binevenite, mai ales având în vedere faptul că  angajaţii se numără printre cei mai atenţi cititori ai documentului ce descrie politica de CSR a companiei.


Ceva mai detaliate sunt descrierile despre angajaţi ca stakeholderi pe pagina web ALDI SÜD. Conform rezultatelor unui chestionar din acest an realizat în rândul angajaţilor, 97% dintre angajaţi consideră ALDI SÜD în mod definitiv sau în mare măsură drept un angajator excelent şi 96% ar recomanda ALDI SÜD drept angajator. În aceste condiţii, este ALDI SÜD un candidat pentru concursul „Best Places to Work”?


Mult mai detaliat este textul referitor la provocările existente în reţeaua de furnizori. Produsele ALDI provin şi din „producţia unor ţări în care legislaţia existentă de protecţia muncii nu este întotdeauna suficient de bine implementată”. Această formulare este foarte precaută, însă corespunzătoare: în unele ţări din Asia şi Africa asemenea reglementări par să existe doar pe hârtie. Şi astfel firme internaţionale sunt responsabilizate pentru nerespectarea standardelor corespunzătoare. Cum tratează ALDI SÜD problema? Împreună cu furnizorii şi partenerii de afaceri, firma lucrează la „structuri de implementare a standardelor ecologice şi sociale” în reţeaua de furnizori. Cum se întâmplă acest lucru nu este însă dezvăluit de ALDI SÜD. În orice caz, furnizorii trebuie să respecte „standardele sociale de producţie” ALDI.

Pentru produsele din fructe de mare şi peşte, la fel ca la procurarea de produse din hârtie şi lemn ALDI, aceştia se obligă să respecte principiile sustenabilităţii. ALDI SÜD este membru în Business Social Compliance Initiative (BSCI).
ALDI este fără dubiu cel mai important discounter german. Trei din patru familii germane cumpără de la ALDI, conform declaraţiilor firmei. Firma nu se poate eschiva de la temele sustenabilitate şi responsabilitate socială corporatistă. Totuşi, ALDI SÜD comunică încă foarte timid şi puţin transparent despre aceste subiecte. O deschidere către dialog şi verificări externe sunt de dorit pentru ALDI. Cât de repede va merge compania în această direcţie depinde foarte mult şi de aşteptările clienţilor. Totuşi: ALDI Corporate Responsibility Policy este un pas în direcţia potrivită.


Sursa: Csr-news.net

Banner