CSR Romania

17 octombrie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News CSR News: Tendinte & Cercetari Companiile revin la îndelung neglijata latură socială a sustenabilităţii corporative

Companiile revin la îndelung neglijata latură socială a sustenabilităţii corporative

Email Imprimare PDF

sustainability67% dintre profesioniştii din domeniul sustenabilităţii corporative care au răspuns la un studiu al Ethical Corporation au declarat că firmele lor „măsoară impactului social şi/sau economic al propriilor activităţi asupra comunităţilor în care funcţionează”.
Acest răspuns pozitiv a uluit 100 de profesionişti în domeniul sustenabilităţii corporative care s-au adunat la Londra pentru o dezbatere în care Ethical Corporation a dat publicităţii rezultatele preliminare ale unui viitor raport pe tema „Impactul economic şi social: măsurare, evaluare şi raportare”.

Sunt însă companiile cu adevărat preocupate de impactul pe care îl au asupra societăţii?
Ethical Corporation  a mai prezentat şi un al doilea studiu anonim, adresând o întrebare similară: „A realizat compania dvs. vreun studiu asupra impactului social sau economic al propriilor operaţiuni asupra comunităţii locale?”. Din nou, 69% dintre respondenţi au spus da!
Companiile încep să realizeze că sustenabilitatea corporativă înseamnă mult mai mult decât a fi „verde”, în ciuda unei înţelegeri confuze a modului exact în care studiile de impact social şi economic aduc beneficii pentru companie.

73% dintre respondenţi au indicat faptul că modul în care se realizează comunicarea impactului este unul dintre principalele motive pentru realizarea studiilor. Cu toate acestea însă, un număr din ce în ce mai mare de companii folosesc studiile într-o manieră mai strategică.

71% dintre respondenţii la studiu au declarat că rezultatele studiilor de impact le afectează direct strategia de afaceri.
Raportul Ethical Corporation prezintă patru modele distincte de impact explicând motivele companiilor pentru realizarea studiilor şi modul exact în care studiile sunt benefice pentru rezultatele lor financiare.

Gestionarea lanţului de aprovizionare – Tendinţa de permanentizare a companiilor pentru drepturile îndreptate împotriva unor companii bine-cunoscute, cum ar fi Nike, Gap şi Primark înseamnă că administrarea pe principii etice a lanţului de aprovizionare a devenit aproape o practică generalizată.

Standarde de raportare externă – Companiile caută acum să atingă noile modele de referinţă din domeniu şi liniile directoare oferite prin iniţiative voluntare. Aceste iniţiative cer cu din ce în ce mai multă tărie măsurare dincolo de performanţă, astfel încât companiile să poată monitoriza impactul efectiv asupra societăţii şi cauzele provocărilor cu care sunt confruntate în societate.

Impactul la nivelul comunităţii – Din ce în ce mai mult, companiile cu o puternică prezenţă fizică şi care se bazează pe comunitatea locală, implementează procese prin care să înţeleagă şi să gestioneze acest impact asupra locaţiei/comunităţii.

Evaluarea impactului socio-economic – Un număr redus de companii începe să înţeleagă într-o manieră mai sistematică modul în care propriile activităţi au impact asupra traiectoriei generale de dezvoltare a ţărilor în care operează. Constatările fundamentează strategiile companiilor şi duc la rezultate, cum ar fi inovarea unor produse noi, sustenabile care să răspundă la cererea de pe piaţa locală.
Această abordare finală este încă în etape incipiente şi ridică provocări în ceea ce priveşte atribuirea impactului şi stabilirea de relaţii cu noii parteneri. Cu toate acestea însă, această abordare este un pas extrem de important, nu doar în ceea ce priveşte „tehnologia” evaluării impactului asupra societăţii, dar şi modul în care companiile îşi percep propriul rol în societate.

Obiectivele companiei, locaţia şi domeniul de activitate determină cel mai bun model pentru o companie.
Sursa: http://www.ethicalcorp.com/content.asp?ContentID=7017&ContTypeID=13
Banner