CSR Romania

29 aprilie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News CSR News: Tendinte & Cercetari Liderii de afaceri intenţionează să menţină sau chiar să majoreze bugetul alocat activităţiilor de CSR

Liderii de afaceri intenţionează să menţină sau chiar să majoreze bugetul alocat activităţiilor de CSR

Email Imprimare PDF
În ciuda incertitudinii economice, rezultatele recentului sondaj "BSR/GlobeScan State of Sustainable Business Poll 2010" arată că peste opt din zece respondenţi (84%) sunt oarecum optimişti sau foarte optimişti cu privire la faptul că afacerile internaţionale vor integra CSR-ul/sustenabilitatea în cadrul strategiilor şi operaţiunilor lor de bază în următorii cinci ani. Aproape toţi (94%) din cei 377 de respondenţi, selectaţi din cadrul reţelei BSR formată din peste 250 companii membre, au declarat că firmele pentru care lucrează intenţionează să menţină sau să crească bugetele dedicate programelor de CSR în anul ce urmează. Aproape trei sferturi se aşteaptă să majoreze şi sumele dedicate comunicării interne şi externe a CSR-ului/sustenabilităţii.

"Când recesiunea a lovit cu forţă maximă acum doi ani, ne-am îndemnat membrii să considere sustenabilitatea drept o modalitate de a dobândi succesul în afaceri pe termen lung”, ne-a spus Preşedintele şi Directorul General al BSR, Aron Cramer. "Este încurajator să vedem că, chiar şi într-o lume încă marcată de instabilitate şi schimbare, companiile se menţin pe drumul cel bun”.

"Companiile membre BSR continuă să demonstreze un angajament puternic faţă sustenabilitate”, a afirmat Chris Coulter, Vicepreşedinte superior la GlobeScan, companie care a derulat studiul în numele BSR. „Aceste constatări vor consolida direcţia înspre care companiile de top se îndreaptă şi îi vor stimula şi pe alţii să li se alăture.”

Studiul a fost dat publicităţii în cadrul Conferinţei BSR 2010, ce aduce laolaltă peste 1.000 de directori executivi, antreprenori şi lideri din sectorul public şi societatea civilă, cu scopul de a se axa pe integrarea CSR-ului şi a practicilor în domeniul sustenabilităţii în strategiile şi activităţile lor de bază.

Topul priorităţilor în domeniul sustenabilităţii în anul următor: schimbările climatice, drepturile angajaţilor/omului.

Liderii de companii intervievaţi au menţionat schimbările climatice, drepturile angajaţilor/omului ca fiind priorităţile companiilor lor, plasate în centrul eforturilor în domeniul CSR pentru anul ce vine.

Schimbările climatice rămân un element important în cadrul acestor eforturi, 63% dintre respondenţi selectându-l în defavoarea altor probleme, fie ca „semnificativ” sau „foarte semnificativ”. Cu toate acestea însă, presiunea existentă în jurul schimbărilor climatice pare să se fi atenuat în ultimul an, când conferinţa de la Copenhaga se apropia: procentul de respondenţi care considerau schimbările climatice ca fiind „foarte semnificative” a scăzut de la 41% în 2009 la 27% în acest an (o scădere de pe locul întâi pe locul trei).

Problemele sociale au urcat în clasamentul acestui an, drepturile angajaţilor făcând cel mai mare salt, clasându-se pe poziţia fruntaşă a clasamentului şi reprezentând priorităţi „foarte semnificative” (selectate de 32%) în centrul eforturilor din domeniul CSR-ului/sustenabilităţii în anul următor, urmate de drepturile omului (31%), schimbările climatice (27%) şi calitatea/disponibilitatea apei (19%) în lista cu priorităţile „foarte semnificative”. Subliniind atenţia din ce în ce mai mare acordată chestiunilor sociale şi economice, drepturile angajaţilor şi drepturile omului sunt singurele două probleme din top şapte pentru care procentul de respondenţi care le-au considerat a fi o „prioritate foarte semnificativă” a rămas constant sau a crescut comparativ cu 2009.

Factorii determinanţi ai încrederii publice, ai business leadership-ului şi ai succesului constant

Respondenţii consideră că mediul de afaceri continuă să se confrunte cu lipsa încrederii din partea publicului. Au fost identificate trei măsuri importante pe care companiile ar trebui să le ia pentru a acoperi acest decalaj: „măsurarea şi demonstrarea unor efecte sociale şi de mediu pozitive” (selectată de 54% din respondenţi), „creşterea transparenţei practicilor de afaceri” (53%) şi „o reacţie promptă şi eficace la accidente, problemele legate de calitatea produselor şi alte incidente” (43%).

Respondenţii au fost rugaţi şi să selecteze trei zone unde companiile demonstrează cele mai puternice calităţi de lider astăzi, precum şi trei măsuri care susţin succesul permanent. Ambele întrebări au primit aceleaşi trei răspunsuri frecvente: „crearea de produse inovatoare şi modele de afaceri concepute pentru sustenabilitate” a fost selectat cel mai des (de 40% pentru abilităţile de lider şi de 66% pentru succesul în afaceri), urmat de „măsurarea şi demonstrarea unor efecte sociale şi de mediu pozitive” (selectat de 39% pentru ambele) şi o „reacţie promptă şi eficace la accidente, problemele legate de calitatea produselor şi alte incidente” (35% şi respectiv 39%).


Despre cercetare
"BSR/GlobeScan State of Sustainable Business Poll 2010" a fost realizat în perioada 29 septembrie - 11 octombrie 2010 pe un eşantion de 377 profesionişti din întreaga lume, reprezentând 60% din companiile şi organizaţiile membre BSR. Vizualizaţi raportul integral sau foaia de date pentru informaţii mai detaliate despre subiectele de mai sus şi altele, inclusiv: randamentul investiţiei, consumul durabil, care domenii sunt percepute drept cele mai responsabile, cele mai importante evoluţii din anul trecut şi anul viitor şi multe altele.

Despre BSR
Lider în domeniul responsabilităţii corporative din 1992, BSR lucrează în propria sa reţea globală formată din peste 250 de companii membre pentru a dezvolta strategii şi soluţii de afaceri durabile, prin intermediul activităţilor de consultanţă, cercetare şi colaborare trans-sectorială. Cu birouri în Asia, Europa şi America de Nord, BSR îşi foloseşte experienţa în domeniul mediului, drepturilor omului, dezvoltării economice şi guvernanţei şi răspunderii pentru a direcţiona companiile globale către crearea unei lumi echitabile şi sustenabile. Vizitaţi www.bsr.org pentru mai multe informaţii.


Sursa CSRwire
Banner