CSR Romania

29 iunie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News CSR News: Tendinte & Cercetari GreenBiz Forum 2011: Lecţii despre sustenabilitate

GreenBiz Forum 2011: Lecţii despre sustenabilitate

Email Imprimare PDF
green-biz_logo1.    Cu o floare nu se face primăvară, dar se face CSR, a deschis conferinţa Mihaela Nicola, CEO The Group. Green are sens doar la nivel individual şi se traduce prin bunul-simţ, acele mici acţiuni pe care le poţi face acasă. Dacă mutăm focusul asupra companiilor, este bine de menţionat faptul că mai important în demersul green, sustenabil a unei companii este faptul că are un efect pozitiv asupra comunităţii. Este mai puţin real să punem la îndoială motivele ascunse, egoiste sau de capitalizare a imaginii acelei companii, consideră Mihaela Nicola.

2.    Concluzia unui studiu elaborat de GFK privind atitudinea şi comportamentul eco atât în România, dar şi comparativ cu CEE şi Europa de Vest a arătat diferenţe majore în ceea ce priveşte activităţile cu scop de protejare a mediului înconjurător, România situându-se în urmă cu activităţile concrete de protejare. Concluzia: există dorinţă şi atenţie pentru protejarea mediului, dar comportamentul eco nu este încă unul conştientizat. Manifestarea acestui comportament este una ocazională, nu încă socială şi făcută în mod general şi din motive economice, anunţă Violeta Bahaciu, Research Manager, GfK Romania.

3.    Nu putem avea un ocean decât dacă picăturile de ploie formează acel ocean. În traducere liberă, Valentin Durigu Senior Manager, Taxe Indirecte PwC Romania, a vorbit despre problemele practice în ceea ce priveşte contribuţiile companiilor la fondul pentru mediu.

4.    Ce înseamnă a fi sustenabil? Capacitatea de a îndura, pentru a dura, este de părere Raul Pop - Director General, Asociaţia Recolamp. Dacă tehnologia ne-a ajutat să multiplicăm efectul negativ asupra planetei, sugestia venită este de ce să nu încercăm o răsturnare a acestei realităţi – a folosi tehnologia pentru a consuma mai puţină energie şi pentru reducerea producţiei de deşeuri.

5.    Ce înseamnă o clădire verde? Înseamnă economie de energie şi apă, înseamnă reducerea deşeurilor, reducerea costurilor operaţionale de întreţinere şi un comfort/productivitate crescută a angajaţilor, a spus Ştefan Gheorghiu, Willlbrock International.

6.    Cea mai verde companie din România este Siveco, conform topului celor mai verzi companii din România – Green Business Index , întocmit de Asociaţia Green Revolution.

7.    Un discurs liber şi sincer al unui om despre ce înseamnă să susţii o capitală verde - Sorin Oprescu - Primar General al Municipiului Bucureşti. Dacă pe de o parte a lăudat iniţiativele bicicliştilor din Bucuresti, cadastrul verde al Bucureştiului care arată mai bine decât s-ar fi estimat, despre planul pe anul acesta de a curăţa albia Dâmboviţei pe de altă parte a vorbit despre lipsa de spaţiu, nu lipsa de fonduri.

8.    Let’s Do it Romania – sau cum arată din interior un proiect iniţiat de tineri în care să mobilizezi o ţară de oameni sceptici să fie voluntari, susţinută de o campanie puternică de comunicare şi să repeţi acţiunea în 2011 cu mai multe forţe implicate şi mai multă pregătire. Da, se poate!
A relatat pentru CSR Romania Florina Baciu, Junior Editor


GreenBiz Forum este primul eveniment ce abordează trendul green din perspectiva contribuţiei brandurilor şi corporaţiilor. El face parte dintr-un proiect mai amplu dezvoltat de revista Biz şi denumit GreenBiz, o platformă de media şi un loc în care toţi cei care relaţionează cu ideea de greenbusiness să acceseze informaţii, să interacţioneze, să poată comunica experienţe legate de green business şi green marketing. Aceasta include evenimente de business, un număr special Biz şi o secţiune editorială dedicată în cadrul revistei Biz. GreenBiz înseamnă interacţiune, dialog, networking şi new media cu principalii jucatori din mediul corporate, resurse de comunicare pentru branduri sustenabile şi un public preocupat de protecţia mediului înconjurător şi de problema eticii consumului.
Banner