CSR Romania

23 august 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Studii de caz Educatie Copil, caut timp. De petrecut cu părinţii mei

Copil, caut timp. De petrecut cu părinţii mei

Email Imprimare PDF
romtelecom_studiudecazRomtelecom susţine cauza copilului de 10 ani, având un parteneriat de tradiţie cu Asociaţia Telefonul Copilului care gestionează în România numărul unic european 116 111, apelabil pentru  pentru orice problemă despre copii. Asociaţia a semnalat în 2009 creşterea numărului de apeluri realizate de copii doar pentru a comunica cu cineva. Pentru a evalua fenomenul, Romtelecom a comandat un studiu care a arătat că părinţii petrec puţin timp cu copiii şi nu comunică suficient cu aceştia.  

Plecând de la această realitate îngrijorătoare, Romtelecom a iniţiat campania „Copil, caut timp. De petrecut cu părinţii mei.” prin Fundaţia Romtelecom pentru români, cu sprijinul Asociaţiei Telefonul Copilului şi a site-ului www.copilul.ro, atrăgând atenţia asupra lipsei de  comunicare dintre părinţi şi copii.  

Cercetarea

La baza proiectului a stat un studiu comandat de Romtelecom companiei Gallup la începutul anului 2010, realizat la nivel naţional, printre copii din clasele I-VIII. Dintre concluzii:

•    Doar 1 din 4 copii petrece mai mult de 5 ore cu părinţii, într-o zi de weekend;  
•    Părinţii a 38% dintre copii nu se joacă decât rar sau niciodată cu aceştia, chiar dacă această activitate este cel mai des menţionată între nevoile copiilor în relaţia cu adulţii;
•    Cele mai importante subiecte  pe care copiii doresc să le discute cu părinţii lor sunt şcoala (27%), planurile de viitor (10%), problemele, sentimentele şi dorinţele (9%);  
•    Cei mici vorbesc rar sau niciodată cu părinţii despre planurile lor (31%), despre sentimentele  (26%) sau despre problemele lor (16%);
•    Părinţii sunt de departe cele mai valorizate modele pentru ei ;  
•    Există diferenţe considerabile între aşteptările copiilor privind activităţile comune cu părinţii şi realitate;  

Planificarea

Studiul Gallup a stat la baza definirii abordării strategice şi a etapelor campaniei, precum si a conceptului creativ pentru spoturile TV si radio.

Pentru ca mesajele campaniei să ajungă la publicul din toată ţara, Fundaţia Romtelecom pentru români a depus la CNA documentaţia necesară calificării campaniei ca socială, primind aviz favorabil.

A fost devoltat un website dedicat şi a fost selectat un psihoterapeut specializat pe terapie infantilă care să ofere consiliere pe toata durata campaniei.

Obiective

•    informarea şi educarea asupra consecinţelor lipsei de comunicare;
•    creşterea nivelului de conştientizare a importanţei timpului petrecut de părinţi cu copiii;  
•    oferirea de recomandări, sfaturi, consultanţă părinţilor pentru îmbunătăţirea relaţionării cu copiii;  
•    creşterea nivelul de conştientizare a implicării Romtelecom în susţinerea cauzei sociale a copiilor.


Grupuri ţintă
Externe:

•    adulţi/părinţi;  
•    media;
•    public general.

Interne:

•    angajaţi.  

Mesaje

•    copiii au nevoie să petreacă timp de calitate împreună cu părinţii;
•    copiii neglijaţi au toate şansele să ajungă adulţi cu deficienţe de relaţionare;
•    există soluţii la îndemână pentru o mai bună relaţie între părinţi şi copii;

Canale de comunicare utilizate  

Externe

•    Site dedicat www.timpimpreuna.ro;  
•    Conferinţa şi comunicat de presă;  
•    Interviuri TV şi radio;  
•    Video online;  
•    Spoturi TV şi radio;
•    Advertoriale;
•    Blogvertoriale;
•    Twitter;
•    Facebook;
•    Topic dedicat pe cel mai vizitat forum din domeniu - www.copilul.ro;
•    Factura Romtelecom;
•    Youtube.   

Interne:

•    Intranet;
•    Newsletter intern;
•    E-mail către toţi angajaţii;  
•    Întâlnire online între psihoterapeut şi angajaţi.

Realizarea suporturilor de comunicare a mesajelor
www.timpimpreuna.ro (cu secţiuni precum: sfatul psihologului, articole cu sfaturi punctuale, studiul care a fundamentat campania etc) a fost platforma care a integrat toate mesajele campaniei.  
Pentru blogvertoriale au fost selectaţi bloggeri care fie sunt la rândul lor părinţi, fie au mai abordat teme legate de copii.  
Producţiile TV şi radio au fost încărcate pe Youtube şi pe website-ul campaniei, fiind disponibile şi pe site-urile partenerilor.  
Contul de Twitter @Romtelecom a fost folosit pentru mesaje transmise în direct în timpul conferinţei de presă.  
A fost creat pe site-ul partenerilor de la www.copilul.ro un topic dedicat campaniei.  

Contactele realizate cu echipa managerială pentru asigurarea sprijinului acesteia  
Pe parcursul întregii campanii, echipa de management a fost implicată în procesul de evaluare a comunicării, iar directorul general a susţinut-o intern prin mesaje adresate angajaţilor.

Implementarea

Campania s-a lansat pe 28 aprilie, printr-o conferinţă de presă la care au participat peste 20 de jurnalişti din  zona de social şi bloggeri. Vorbitorii au fost reprezentanţi ai tuturor părţilor implicate - Romtelecom, Asociaţia Telefonul Copilului, Gallup, copilul.ro şi Anda Păcurar – psihoterapeut.

În paralel cu evenimentul de presă, la care s-a făcut live Twitting,  au fost lansate:

•    website-ul campaniei  - timpimpreuna.ro;
•    un topic dedicat lipsei de comunicare pe copilul.ro;
•    campania radio şi TV.

Generarea de conţinut pe parcursul campaniei, pe lângă articolele rezultate în urma conferinţei şi a solicitărilor de presă, a fost realizată prin intermediul:

•    interviurilor acordate online (inclusiv video) de psihoterapeutul campaniei;
•    machetelor publicate în presa centrală şi locală;
•    advertorialelor de pe cele mai citite portaluri de ştiri;
•    posturilor scrise de bloggerii invitaţi să abordeze tema centrală a campaniei prin prisma părintelui sau a adultului preocupat de cauza copiilor - denisuca.ro, dono.ro, injoaca.ro, chinezu.ro, petreanu.ro;
•    informaţiilor noi, adăugate săptămânal pe timpimpreuna.ro, la fiecare dintre secţiuni.

Subiectul campaniei a fost adus la cunoştinţa clienţilor companiei şi prin intermediul facturii Romtelecom.

De asemenea, angajaţii Romtelecom au primit un mesaj privind lansarea campaniei, articole dedicate fiind publicate pe intranet şi în buletinul intern al companiei. Pe 1 iunie angajaţii părinţi din Romtelecom au beneficiat de recomandări şi sfaturi printr-un chat intern, din partea psihoterapeutului.

Campania s-a încheiat pe 15 iunie 2010.

Evaluarea


Acoperirea media a fost neutră şi pozitivă (peste 50%), subiectul fiind larg dezvoltat în aproximativ 140 de materiale: în presa naţională & locală - 25 articole, în online (bloguri, forumuri, Twitter, agenţii, site-uri ştiri) - 88 materiale; la  televiziuni au apărut 17 ştiri, iar la radio - 8.   

www.timpimpreuna.ro a generat pe parcursul campaniei peste 10.000 de vizite (vizitatori unici - peste 7.800, peste 50.000 de vizualizări de pagini, între 28 aprilie-15 iunie).  

Întâlnirea online cu psihoterapeutul campaniei pe hotnews.ro a generat peste 610.000 afişări (conform SATI) şi a avut 4.670 de vizualizări şi zeci de comentarii. Video-interviul a înregistrat  în plus peste 305.000 afişări (conform SATI) şi a avut 2.500 de vizualizări.  

Spoturile TV au fost difuzate gratuit de peste 1500 de ori pe 15 televiziuni naţionale şi 3 locale, iar cel radio a fost difuzat de 5 staţii naţionale şi 3 locale
Banner