
Companiile si mediul
BP: Deepwater Horizon - dezastrul lobby-ului petrolului

Instrumente simple pentru o raportare eficientă a problemelor climatice
Până în prezent companiile par să nu fi beneficiat de nicio îndrumare în ceea ce priveşte raportarea implicării lor în politicile din domeniul climatic. Noul raport BSR, „Comunicarea implicării în politicile din domeniul climatic: un ghid pentru raportarea aspectelor sustenabilităţii” (format PDF) oferă printre primele linii directoare în acest sens companiilor.
Marea diferenţă dintre eficienţa energetică şi sustenabilitate
Astăzi, sustenabilitatea constă în 99% din cazuri în reduceri ale costurilor şi în 1% în reducerea impactului asupra mediului. Acest 1% are cu adevărat valoare de PR. Este stimulentul care ajută practicienii sustenabilităţii să menţină ritmul susţinut.
Voga ecologiei şi practicile de "greenwashing" transformate într-o atitudine mai sinceră, etică şi lipsită de lăcomie
Poate că nu toată lumea este conştientă de faptul că în ultima vreme în Nigeria apa potabilă şi peştele comestibil sunt din ce în ce mai greu de găsit din cauza faptului că în această ţară s-au produs deversări de petrol atât în zona de coastă, cât şi la sol, similare celor comise recent de BP în Golful Mexic.
E timpul unei analize atente: CSR în vremuri de recesiune
Încotro se îndreaptă CSR-ul? Fără a se preocupa doar de aspectele de mediu şi în special în vremuri de recesiune, poate CSR-ul să reprezinte un avantaj competitiv pentru corporaţii, companii multinaţionale sau IMM-uri? Putem începe de la cel mai clar exemplu pe care îl avem în momentul de faţă : BP şi-a schimbat culoarea logo-ului într-un verde mult mai fermecător şi chiar numele său a devenit Beyond Petroleum, în loc de British Petroleum.
10 tendinţe referitoare la climă care vor marca afacerile în 2010

Companiile şi mediul

Eileen Clausen*