Ariana Badin, Manager PR & Comunicare UPC România: Cred că e în puterea noastră să creăm o lume mai verde!

Imprimare

ariana_badinCe înseamnă a fi responsabil social pentru UPC România?
Pentru noi, cei de la UPC România, Responsabilitatea Socială înseamnă să construim o strategie pe termen lung, să ne adresăm în mod constant unei probleme clare, să dăm dovadă de transparenţă în comunicarea rezultatelor noastre. Valorile care stau la baza programului nostru de responsabilitate socială sunt: respectul faţă de cei din jurul nostru şi mediul inconjurator, încredere prin transparenţa în comunicarea proiectelor planificate şi a progreselor realizate şi credibilitate prin îndeplinirea promisiunilor.

Programul dezvoltat de noi se numeşte “Viitorul copiilor noştri”. Viziunea noastră este: “Tot ce facem azi este să construim mediul educaţional de mâine”, iar misiunea noastră: “UPC investeşte în educaţia copiilor pentru a-i ajuta să îşi construiască un viitor mai bun”.

UPC va ajuta şi va învăţa copiii şi părinţii cum să profite de avantajele noii lumi digitale pentru a avea parte de o educaţie mai bună, să trasforme mediul educaţional într-un colţ verde de care să se poată bucura, să se protejeze de ameninţările Internet-ului şi sa ceară ajutor atunci când educaţia lor este în pericol. Şi, nu în ultimul rând, UPC România se va implica activ în sponsorizarea şi organizarea evenimentelor educaţionale şi culturale care promovează şi încurajează tinerele talente.

Cât la sută din resurse alocaţi proiectelor de mediu?
UPC şi-a stabilit ca obiectiv major susţinerea viitorului acestei ţări prin diverse proiecte şi activităţi dedicate comunităţii. Fie că vorbim despre promovarea unor tineri cu aptitudini deosebite în domeniul ştiinţific sau artistic, de susţinerea actelor de cultură sau de stimularea performanţei educaţiei, toate acestea sunt adevăratele surse ale unei evoluţii în bine a societăţii şi a schimbării imaginii României. Pe lângă obiectivul major pe care ni l-am stabilit, acela de a creşte încrederea în lumea digitală şi de a maximiza oportunităţile pe care le oferă, UPC România se va concentra, de asemenea, pe reducerea impactului activităţii sale asupra mediului. Vom lucra neîncetat pentru a ajunge să controlăm eficienţa energetică a operaţiunilor noastre şi să ne educăm angajaţii, dar şi publicul larg cu privire la modalitatile prin care putem proteja mediul. Vom continua să derulăm campanii cu efecte concrete şi pozitive asupra comunităţii, pentru că este în cultura UPC să ne pese şi este obligaţia noastră morală să acţionăm pentru construirea unui viitor mai bun.


Rămânând în zona de protecţie a mediului, care sunt iniţiativele care v-au atras atenţia în ultima perioadă?


UPC s-a implicat în campania ecologică „Guerilla Verde”, ca sponsor exclusiv al concursului foto-video „Ecopaparazzi” –  „poliţia verde a bunului simţ”. Ajunsă în 2010 la cea de-a treia ediţie, campania – adresată elevilor şi studenţilor – a fost organizată sub forma unei caravane educaţionale de film eco. Caravana s-a deplasat timp de o saptamană prin ţară, poposind în diverse orase: Bucureşti, Piteşti, Ploieşti, Galaţi, Brăila şi Constanţa. UPC a susţinut acest proiect atât pentru rolul său educativ cât şi pentru metoda alternativă abordata: utilizarea filmului ca punct de pornire pentru a informa şi motiva tinerii să acorde mai multă grija mediului, să se implice în acţiuni ecologice.

Am lansat recent şi o campanie internă, în rândul angajaţilor UPC – „E cod verde la UPC”. Ceea ce ne dorim cel mai mult este să realizăm că putem contribui individual, prin gesturi mici, dar de o mare valoare, la reducerea vulnerabilităţii oamenilor în acest univers. Noi toţi suntem responsabili pentru impactul pe care îl avem asupra mediului. Scopul este de a educa, de a implementa iniţiative şi a stimula comportamente care să fie aplicabile atât la birou cât şi în viaţa privată. Când spunem "gesturi mici de o mare valoare", ne referim, de exemplu, la renunţarea, când nu este imperios necesar, la comoditatea mersului cu masina sau la atenţia acordată consumului excesiv (de energie, hârtie, apa, etc) şi total nejustificat.

Care sunt criteriile după care selectaţi proiectele în care vă implicaţi?

O tematică importantă a campaniilor de informare şi conştientizare derulate de UPC este cea a protejării mediului, o problematică globală ce nu ocoleşte nicio societate. Un prim obiectiv al acestor campanii este informarea corectă şi obiectivă a cetăţenilor în legătură cu ceea ce ar trebui să fie una dintre principalele lor preocupări. Schimbarea climei, poluarea constantă a aerului şi a apelor, distrugerea ecosistemelor naturale, topirea gheţarilor, înghiţirea uscatului de ape, găurile din stratul de ozon, radiaţiile ultraviolete, toate acestea sunt exemple de realităţi evidente. UPC se implică şi susţine campanii ecologice cu scop educativ, care contribuie la conştientizarea problematicii şi la schimbarea de atitudine a fiecăruia dintre noi. UPC crede că e în puterea noastră să creăm o lume mai verde.


Ce aşteptări aveţi de la ONG-urile care militează pentru protecţia mediului în România?

UPC susţine activitatea ONG-urilor de mediu pentru dezbaterile intense pe tema protejării mediului şi pentru dialogurile cu reprezentanţii companiilor implicate în proiecte care contribuie la conştientizarea problematicii în acest domeniu.


Interviu realizat în Mai 2010 de Nicoleta Talpeş, Charity Gift