CSR Romania

09 martie 2024

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News CSR News: Tendinte & Cercetari Raportul de CSR al companiei Nike scoate în evidenţă inovaţiile „verzi”

Raportul de CSR al companiei Nike scoate în evidenţă inovaţiile „verzi”

Email Imprimare PDF


nike-logoNike îşi dedică timpul şi capacitatea de inovare pentru a găsi soluţii reale şi integrate de reducere a emisiilor sale de carbon. Începând cu anul 2007, Nike a redus cantitatea de emisii produse de propriile sale facilităţi cu aproape 15%.

„Sustenabilitatea este problema definitorie a generaţiei noastre,” a declarat Mark Parker, CEO Nike. „Să facem din activitatea noastră una mai sustenabilă va fi în beneficiul acelor clienţi care aşteaptă produse şi experienţe care să aibă un impact cât mai redus asupra mediului, al muncitorilor din fabricile cu care am încheiat contracte care vor câştiga mai mult de pe urma unui proces de producţie durabil şi al angajaţilor noştri şi factorilor interesaţi care vor fi recompensaţi de o companie care este pregătită pentru viitor.”

Dacă nu vă amintiţi prea bine, cu ceva ani în urmă Nike era una dintre companiile cele mai vizate şi „bombardate” de ONG-uri, persoane fizice şi activişti pentru practicile de afaceri lipsite de etică promovate în producţia de îmbrăcăminte, echipamente şi încălţăminte. Aceste grupuri au demascat „atelierele de sclavi” ale Nike pentru că beneficiau de pe urma muncii ieftine şi nu ţinea în niciun fel cont de drepturile omului şi de demnitatea muncitorilor angajaţi în fabricile sale.

La finalul anilor 90, Nike şi-a dat în sfârşit seama de faptul că venise vremea să îşi asume din toate punctele de vedere statutul de lider în industria de îmbrăcăminte şi a demarat anumite demersuri pentru a deveni lideri global şi în domeniul practicilor de afaceri etice şi responsabile. Deşi Nike nu a reuşit încă să atingă acest obiectiv în proporţie de 100%, cu siguranţă se îndreaptă în direcţia bună. Schimbarea de direcţie pe care Nike a decis-o în domeniul CSR poate fi privită drept un studiu de caz interesant de repoziţionare în domeniul CSR.

Iată câteva dintre iniţiativele şi programele promovate de Nike în domeniul CSR, aşa cum apar în cel mai recent raport pe tema CSR pentru perioada fiscal 2007-2009.


- Compania s-a angajat anterior să folosească mai multe materiale ecologice atât la încălţăminte, cât şi la îmbrăcăminte – şi-a propus să majoreze folosirea acestora la încălţăminte cu 22% până în anul 2011, iar acest obiectiv fusese deja atins în 2008. Obiectivul companiei de a folosi materiale ecologice preferate în proporţie de 20% până în anul 2015 este grafic , fiind actualmente atins în proporţie de 6,6% (o creştere de 57% faţă de 2008).

- Inovaţia în domeniul designului poate fi observata în produse gen ghetele “Considered”, unul dintre produsele cu care compania a debutat în domeniul durabilităţii în 2005. Şiretul unic al ghetei a fost ţesut între piele şi cusătură pentru a fixa partea superioară de talpă, eliminând adezivii şi făcând din acest produs unul uşor de reciclat.

- Nike va continua să crească gradul de folosire a materialelor ecologice, precum şi modernizarea practicilor de producţie. Alte iniţiative vizează reducerea cantităţii de deşeuri – Programul Nike „Refoloseşte un pantof” a ajutat la reciclarea a mai bine de 23 de milioane de perechi de pantofi pentru a realizat suprafeţe pentru jocuri sportive.


Sursa: Cause Integration
Banner